| Siatkówka / Rozgrywki Ligowe
Kwestia nagród za wygranie europejskich pucharów w siatkówce dyskutowana jest w zasadzie co roku. W środę Bogdanka LUK Lublin sięgnęła po Puchar Challenge i... nie stała się przez to o wiele bogatsza. Kwota wypłacana przez CEV [Europejska Federacja Siatkarska] raczej powinna być traktowana w formie żartu.
W siatkówce są trzy główne europejskie puchary. Najważniejszym z nich jest Liga Mistrzów i Liga Mistrzyń. Na drugim miejscu klasyfikuje się Puchar CEV, a na trzecim Puchar Challenge. Choć to ostatnie trofeum uznawane jest za najmniej prestiżowe, to nie oznacza, że rywalizują o nie słabe zespoły. W tegorocznym finale zmagań spotkały się ze sobą Bogdanka LUK Lublin z Wilfredo Leonem w składzie oraz utytułowane Cucine Lube Civitanova. Finałowy dwumecz wygrał zespół Massimo Bottiego.
Radość w Lublinie z powodu wygranej jest ogromna. To nie dziwi, bo po raz drugi z rzędu po Puchar Challenge sięgnęła polska drużyna (rok temu zrobił to Projekt Warszawa). W historii tylko trzej reprezentanci PlusLigi zdołali wywalczyć to trofeum. W sezonie 2011/2012 dokonał tego również Tytan AZS Częstochowa.
Już od wielu sezonów mówi się, że w siatkówce granie w europejskich pucharach się nie opłaca. Wielu ekspertów podkreślało, że o ile wygra się Ligę Mistrzów, to poniesione koszta mogą się wyrównać, ale w innych przypadkach bardzo trudno o spięcie budżetu.
Rozgrywki najniższe w europejskiej hierarchii, czyli właśnie Puchar Challenge, charakteryzują się tym, że przeciwnicy – choć ze starego Kontynentu – bywają nieco bardziej "egzotyczni". Poza finałem z włoską drużyną Bogdanka LUK Lublin w tegorocznych zmaganiach rywalizowała z izraelskim Maccabi Tel Awiw, francuskim Tourcoing LM, hiszpańskim CV Melilla i portugalskim Sporting CP. Im bardziej odległe kierunki, tym droższe koszta wyjazdów. Te rosną diametralnie im dłużej występuje się w rozgrywkach.
– Kwota wygranej nie rekompensuje nawet 1/3 ponoszonych kosztów, jak loty, zakwaterowanie... Gdyby nie prywatni sponsorzy, samorząd, na pewno skończylibyśmy na sporym minusie. Od samego początku mieliśmy jednak plan, jak poukładać to finansowo. Nie zmienia to faktu, że budując plan marketingowy, biznesowy na ten puchar, nie wiedzieliśmy jeszcze jak będzie wyglądał "manual". On nieco zmienia się od półfinału i jeśli chodzi o ekspozycję dla klubu, to jest ona mniej korzystna. Zabiera się nam nieco przestrzeni marketingowej. To kolejny kamyczek do ogródka CEV. Mimo wszystko mieliśmy na to plan i go zrealizowaliśmy. Dzięki dodatkowym sponsorom będziemy na plusie – wyjaśniał nie tak dawno w TVPSPORT.PL Krzysztof Skubiszewski, prezes klubu z Lublina.
O jakiej kwocie mowa? O 50 tysiącach euro, czyli po dzisiejszym kursie niecałe 210 tysięcy złotych. Suma ta więc nie powala, dla wielu ekspertów i kibiców to żart zważywszy na to, jakie koszta ponoszą zespoły uczestniczące w zmaganiach.
Przypomnijmy, że za wygraną w piłkarskiej Lidze Konferencji UEFA zwycięzca dostaje nagrodę siedmiu milionów euro.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.